E?ti atât de gras încât atunci când te urci pe cântar acesta î?i afi?eaz? ”V? rog, nurse pe rând”?! Ai senza?ia c? atunci când mergi la film stai lâng? toat? lumea?! Sau s-a întâmplat vreodat? s? prime?ti un superb buchet de flori de ”nu-m?-mânca” f?r? s? ?tii de ce?! Evident, tadalafil exagerez, recipe dar sunt convins c? dac? ai o problem? (real? sau nu) cu kilogramele atunci mintea ?i-a cro?etat tot felul de scenarii caraghioase pe tema asta. Roade acolo ca un burghiu, sfredele?te adânc în încredere ?i te demoralizeaz? complet.
Din fericire, în epoca modern?, rezolvarea acestui disconfort se face mai rapid decât ai mânca o shaorma cu de toate. ?i asta pentru c? ai ”pastile revolu?ionare”, ”aparate minune” sau chiar adev?rate clinici specializate fix pe problema ta. Trebuie doar s? fii suficient de convins s? î?i rupi portofelul în dou?, pentru c? în câteva zile, sigur sigur…garantat…minunile lumii moderne vor conspira s? î?i ard? ?i ultimul firicel de gr?sime. Asta f?r? ca tu s? faci nimic în plus, se în?elege. Doar s? cotizezi corespunz?tor.
?tiu c? s-ar putea s? zâmbe?ti ironic citind chestiile astea ?i s? spui c? e o prostie care nu poate p?c?li pe nimeni, dar e bine s? ?tii c? ”industria sl?bitului” este o industrie de miliarde de dolari anual la nivel global. E imposibil s? nu cuno?ti pe cineva care s? nu se fi l?sat ”vr?jit” de o companie de suplimente, de vreun fabricant de echipamente sau de un ”expert” care i-a vândut ultimele diete revolu?ionare în materie. Cineva care s? se lase astfel furat de mirajul unui trup de James Bond urban sau de div? de catwalk. Cineva care fie dispus s? cread? orbe?te, de?i e clar c? rezultatele nu vor fi cele a?teptate. De ce? E simplu. Pentru c? scopul acestei industrii e clar: atâta timp cât r?mâi supraponderal ?i ie?it din form?, o s? r?mâi clientul lor fidel. E corect? Nu. E adev?rat? Categoric!
?i atunci, te întrebi, cum de totu?i func?ioneaz?? Pentru c?…marketing. Din nou, vorbim de marketing. Marketing-ul este n?vodul pe care îl arunci ca s? prinzi consumatorii ?i s? le vinzi produsul t?u. S? dezvol?i o rela?ie cu ei, s? stabile?ti o comunitate prin intermediul brandului. Dar pentru asta ai nevoie de storytelling. Adic? s? le vâri pe gât o poveste suficient de frumoas? ?i de credibil? astfel încât s? îi atragi ?i mai apoi s? îi fidelizezi.
Ori, cei din industria sl?bitului sunt printre cei mai buni în a spune pove?ti. Povestea este în centrul noii formule care face ca brandurile s? activeze cu succes pe pia??. Consumatorii au nevoie de o poveste cu care s? rezoneze ?i s? se identifice. ”Am fost gras, lumea m? ocolea pe strad?, îmi pierdusem încrederea în mine ?i nu mai aveam chef de via??. Dar de când iau pastilele x am sl?bit 20 de kilograme ?i totul e roz”. Acesta e doar un exemplu de testimonial extrem de eficient. ?i asta pentru c? stabile?te aproape instant o conexiune emo?ional? cu cel care are aceea?i problem? cu a ta, î?i în?elege nevoile ?i vrea s? te ajute împ?rt??indu-?i secretul lui. Contra cost, normal. Dar tot ajutor se nume?te, nu? Acela?i lucru se întâmpl? ?i în cazul celor care te îndeamn? s? cumperi nu ?tiu ce aparat pentru c? a?a vei sc?pa garantat de burt? în doar 30 de zile ?i acum au un succes nebun în societate.
Ca marketer, trebuie s? în?elegi s? te folose?ti foarte bine de storytelling pentru a-?i dezvolta brandul. De exemplu, mul?i dintre marketeri fac gre?eala s? apeleze la reduceri atunci când simt c? vânz?rile o iau în jos. Îns? acesta este, de fapt, primul semn c? sfâr?itul se apropie cu pa?i mari. Ei trebuie s? creeze emo?ie, nu discounturi. E singura ?ans? de a avea de câ?tigat pe termen lung.
Dar ca s? ajungi s? iei astfel de decizii, trebuie mai întâi s? î?i faci preg?tirea ?i s? te antrenezi în cadrul ”Bursei locurilor de practic?”- cel mai nou proiect în domeniu al Academiei de Studii Economice ?i al Asocia?iei Marketer Club.
F? practic?! Îngra??-?i mintea, nu corpul!